postheadericon Raport z ewaluacji wewnętrznej

RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ PRZEPROWADZONEJ W PRZEDSZKOLU SAMORZĄDOWYM NR 14 W ROKU SZKOLNYM 2019/2020

 

 

Wymaganie:

Wpływ współpracy ze środowiskiem lokalnym na rozwój edukacyjny dzieci.

 

Kryteria ewaluacji:.

– Zakres i jakość współpracy przedszkola z organizacjami i instytucjami działającymi w środowisku lokalnym;

– Zgodność form i zakresu współpracy przedszkola ze środowiskiem lokalnym z oczekiwaniami dzieci i rodziców;

– Wpływ współpracy placówki z organizacjami i instytucjami działającymi w środowisku lokalnym na rozwój dzieci;

Wykonawcy badania:

Zespół ds. ewaluacji w składzie: Mirosława Krzyżanowska, Elżbieta Kaliszewska, Renata Jaszczuk, Katarzyna Łosiewicz

 

Źródła pozyskiwania informacji:

– badanie dokumentów: dzienniki zajęć, zgłoszenia do przedsięwzięć organizowanych we współpracy ze środowiskiem lokalnym, rejestr wyjść, karty wycieczek, dyplomy;

– sondaż diagnostyczny: kwestionariusze ankiet.

 

Lp. Przedmiot ewaluacji Wyniki ewaluacji Wnioski
1. Współpraca ze środowiskiem lokalnym ma korzystny wpływ na rozwój edukacyjny dzieci. Nauczyciele podejmowali działania na rzecz współpracy ze środowiskiem lokalnym w formie: imprez, wycieczek, zajęć edukacyjnych, konkursów, akcji charytatywnych oraz spotkań z ciekawymi ludźmi. Powyższe działania realizowane były we współpracy z następującymi instytucjami: ECKiW w Roskoszy, Policją, AWF w Warszawie Filia Biała Podlaska, Strażą Pożarną, Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną, BCK, Miejską Biblioteką Publiczną, Caritas, Domem Pomocy Społecznej w Kozuli, Parkiem Krajobrazowym „Podlaski Przełom Bugu”, Schroniskiem dla zwierząt „Azyl”, Urzędem Skarbowym. Zarówno nauczyciele jak i rodzice zauważają wpływ tej współpracy na rozwój edukacyjny dzieci. W wyniku współpracy ze środowiskiem lokalnym dzieci odnoszą następujące korzyści:

– rozwijają zainteresowania, są otwarte, kreatywne;

– poszerzają wiadomości i umiejętności;

– kształtują postawy społeczne;

– zwiększają poczucie własnej wartości;

– uwrażliwiają na potrzeby innych, uczą się empatii;

– uczestniczą w procesie integracji ze środowiskiem;

– kształtują umiejętność kulturalnego zachowania się w różnych sytuacjach oraz miejscach użyteczności publicznej;

– mają możliwość zaprezentowania swojej wiedzy, umiejętności;

– mają możliwość pokonywania nieśmiałości, stresu, uczą się pewności siebie.

Kontynuować dotychczasową współpracę ze środowiskiem lokalnym oraz nawiązać współpracę z zakładami pracy w ramach poznawania świata zawodów.

 

 

 

Comments are closed.