postheadericon RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ PRZEPROWADZONEJ W PRZEDSZKOLU SAMORZĄDOWYM NR 14 W ROKU SZKOLNYM 2016/2017

 

 

Wymaganie:

Dzieci nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej.

Kryteria ewaluacji:.

  1. Trafność doboru metod analizowania poziomu opanowania przez dzieci wiadomości i umiejętności określonych w podstawie programowej.
  2. Właściwe wykorzystanie czasu pobytu dziecka w przedszkolu w oparciu o proporcje zalecane w podstawie programowej.
  3. Akceptowalność proponowanych form informowania rodziców o osiągnięciach dzieci.

 

Wykonawcy badania:

Zespół ds. ewaluacji w składzie: Mirosława Krzyżanowska, Elżbieta Kaliszewska, Renata Jaszczuk, Katarzyna Łosiewicz

 

Źródła pozyskiwania informacji:

– badanie dokumentów: dzienniki zajęć, plany miesięczne, arkusze obserwacji, arkusze diagnozy, zeszyty zebrań z rodzicami.

 

Lp. Przedmiot ewaluacji Wyniki ewaluacji Wnioski
1. Wnioski z monitorowania i analizowania osiągnięć dzieci przyczyniają się do rozwijania ich umiejętności i zainteresowań Wszyscy nauczyciele monitorują i analizują poziom opanowania wiadomości i umiejętności określonych w podstawie programowej wykorzystując następujące narzędzia: arkusze obserwacji cech rozwojowych dziecka, arkusze badania gotowości szkolnej, arkusze badania poziomu opanowania umiejętności dziecka w danym miesiącu, karty pracy, kwestionariusz do badania mowy G. Demel oraz prace plastyczne dzieci, udział w konkursach, programach artystycznych i uroczystościach. Wnioski z monitorowania są wdrażane poprzez planowanie pracy indywidualnej, modyfikowanie miesięcznych planów pracy, opracowywanie i modyfikowanie programów własnych, planowanie pracy rewalidacyjnej, informowanie rodziców o potrzebie przeprowadzenia specjalistycznych badań w poradni psychologiczno-pedagogicznej. Prawie wszyscy rodzice zauważają wzrost wiadomości i umiejętności dzieci na przestrzeni roku szkolnego. Nauczyciele starają się zagospodarowywać czas pobytu dziecka w przedszkolu zgodnie z zaleceniami zawartymi w podstawie programowej. Rodzice są na bieżąco informowani o osiągnięciach dzieci. Najczęstszymi formami informowania rodziców są: zebrania z rodzicami, rozmowy indywidualne, informacja o gotowości dziecka do podjęcia nauki szkolnej, galeria prac dzieci, strona internetowa, facebook, uroczystości i spotkania okolicznościowe. Zwiększyć czas pobytu dzieci na świeżym powietrzu, zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym. Uatrakcyjnić pobyt dzieci na świeżym powietrzu poprzez gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, prace gospodarcze i porządkowe.

Zwiększyć ilość zajęć i zabaw logopedycznych.

 

 

Kryteria ewaluacji:

  1. Umiejętność rozwijania zainteresowań czytelniczych u dzieci w czasie różnorodnych zajęć przedszkolnych oraz w poza przedszkolnych formach edukacyjnych.
  2. Atrakcyjność proponowanych form rozwijania zainteresowań literaturą.
  3. Trafność doboru literatury do wieku i zainteresowań dzieci.

 

Wykonawcy badania:

Zespół ds. ewaluacji w składzie: Mirosława Krzyżanowska, Elżbieta Kaliszewska, Renata Jaszczuk, Katarzyna Łosiewicz

 

Źródła pozyskiwania informacji:

– wywiady z nauczycielami

– obserwacja zajęć

– analiza dzienników zajęć

– analiza arkuszy obserwacji

 

Lp. Przedmiot ewaluacji Wyniki ewaluacji Wnioski
1. W przedszkolu podejmowane są działania w zakresie realizacji edukacji czytelniczej. Dzieci są zainteresowane zdobywaniem umiejętności czytania i znają jej znaczenie w życiu człowieka. Dzieci 6 letnie i część dzieci 5 letnich zna większość liter i potrafi odczytywać proste wyrazy. Są również dzieci czytające płynnie teksty literatury dziecięcej.    Nauczycielki aktywnie rozwijają umiejętności czytelnicze poprzez: prowadzenie zajęć z wykorzystaniem tekstów z literatury dziecięcej, czytanie opowiadań, wierszy i baśni, wymyślanie z dziećmi historyjek na podstawie obrazków, układanie zakończenia bajek, przedstawianie scenek w oparciu o literaturę dziecięcą, tworzenie książeczek. W celu rozwijania zainteresowań czytelniczych były prowadzone następujące działania:

– zorganizowano spotkania dla dzieci „Poczytaj mi mamo”, „Poczytaj mi babciu, poczytaj mi dziadku”;

– przeprowadzono akcję „Wędrująca książka” (wypożyczanie książek w przedszkolu, przynoszenie własnych);

– zrealizowano program „Radość czytania”;

– zrealizowano program „Czytające klasy” we współpracy z Filią Nr 6 Miejskiej Biblioteki Publicznej;

– dzieci wzięły udział w konkursach plastycznych „Zakładka do książki”, „Oblicza przyjaźni w literaturze dziecięcej”, recytatorskim „Wierszobranie” i przeglądzie teatrzyków przedszkolnych „Puchatek”.

Należy kontynuować ćwiczenia i zabawy rozwijające zainteresowania czytelnicze u dzieci.

Comments are closed.

BIP
Kalendarz
Sierpień 2017
P W Ś C P S N
« Cze   Wrz »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
Login