postheadericon RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ PRZEPROWADZONEJ W PRZEDSZKOLU SAMORZĄDOWYM NR 14 W ROKU SZKOLNYM 2015/2016

 

Wymaganie:

Przedszkole realizuje koncepcję pracy ukierunkowaną na rozwój dzieci.

Kryteria ewaluacji:

1.      Koncepcja pracy przedszkola jest zgodna z podstawą programową.

2.      Koncepcja pracy przedszkola jest adekwatna do potrzeb rozwojowych wychowanków.

3.      Koncepcja pracy przedszkola jest adekwatna do możliwości organizacyjnych i bazy przedszkola.

4.      Rodzice zostali zapoznani z koncepcją pracy przedszkola i ją akceptują.

5.      Rodzice uczestniczą w modyfikowaniu koncepcji pracy przedszkola.

 

Wykonawcy badania:

Zespół ds. ewaluacji w składzie: Mirosława Krzyżanowska, Elżbieta Kaliszewska, Renata Jaszczuk, Katarzyna Łosiewicz

 

Źródła pozyskiwania informacji:

– badanie dokumentów: koncepcja pracy przedszkola, zeszyty zebrań z rodzicami.

 

Lp.

Przedmiot ewaluacji

Wyniki ewaluacji

Wnioski

1. Koncepcja pracy przedszkola jest analizowana i modyfikowana w miarę potrzeb. Koncepcja pracy przedszkola jest wypracowywana wspólnie przez zespól rodziców i nauczycieli. Na początku każdego roku szkolnego wszyscy rodzice są z nią zapoznawani i ją akceptują. Zespół ds. ewaluacji dokonał oceny koncepcji za lata 2011-2016. Cele i zadania zostały w większości zrealizowane. Największym niedosytem bazy przedszkola jest brak termomodernizacji. Dzięki staraniom organu prowadzącego i dyrektora przedszkola w okresie jesiennym ma rozpocząć się częściowa termomodernizacja budynku. W związku z potrzebą modyfikacji koncepcji pracy przedszkola został powołany zespół, który opracuje nową koncepcję. Opracować zmodyfikowaną koncepcję pracy przedszkola.

 

 

Wymaganie:

Przedszkole kształtuje umiejętności współżycia społecznego.

 

Kryteria ewaluacji:

1.      Nauczyciele prowadzą różnorodne zabawy i zajęcia zespołowe.

2.      Dzieci znają i rozumieją prawa i obowiązki związane z funkcjonowaniem w grupie przedszkolnej.

3.      Nauczyciele wspomagają rodziców w wdrażaniu dzieci do samodzielności.

 

Wykonawcy badania:

Zespół ds. ewaluacji w składzie: Mirosława Krzyżanowska, Elżbieta Kaliszewska, Renata Jaszczuk, Katarzyna Łosiewicz

 

Źródła pozyskiwania informacji:

– wywiady z nauczycielami

– plany współpracy z rodzicami

– analiza dzienników zajęć

– analiza arkuszy obserwacji

 

 

Lp.

Przedmiot ewaluacji

Wyniki ewaluacji

Wnioski

1. Przedszkole kształtuje umiejętność współżycia społecznego. Dzieci uczęszczające do przedszkola znają i respektują zasady prawidłowego funkcjonowania w grupie. Są to m.in. zachowania w sytuacjach życia codziennego: witanie się i żegnanie, spożywanie posiłków, stosowanie zwrotów grzecznościowych, udział w akcjach charytatywnych, zrozumienie i tolerancja dla innych, pomoc w sytuacjach codziennych. Nauczycielki wdrażają dzieci do w/w zasad poprzez opracowanie „Kodeksu przedszkolaka”, organizowanie zajęć i zabaw dydaktycznych, ukazywanie pożądanych wzorców zachowania w literaturze dziecięcej, własny przykład oraz stosując tablicę dobrych i złych zachowań. Nauczycielki wzmacniają właściwe zachowania poprzez: pochwałę indywidualną lub przed całą grupą, przydzielanie różnych funkcji ulubionych przez dziecko, nagrody w różnych formach. Na zachowania niepożądane wychowawczo nauczycielki reagują poprzez: zwrócenie uwagi, odwołanie się do „Kodeksu przedszkolaka”, pogadanki z całą grupą, chwilowe odsunięcie od zabawy, wdrażanie programu wychowawczego przedszkola, rozmowy z rodzicami, współpracę z poradnią psychologiczno-pedagogiczną. W celu uczenia dzieci samodzielności nauczycielki współpracują z rodzicami prowadząc pedagogizację rodziców, rozmowy indywidualne oraz zajęcia otwarte. Kontynuowanie pracy z dziećmi nad przestrzeganiem umów i zasad zgodnego funkcjonowania w grupie, przede wszystkim umowy dotyczącej zgodnej, bezkonfliktowej zabawy, dochodzenie do kompromisu.

 

Skomentuj

Musisz się zalogować by dodać komentarz.

BIP
Kalendarz
Listopad 2016
P W Ś C P S N
« Wrz   Lut »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
Login