postheadericon Raport z ewaluacji w roku szkolnym 2013/2014

RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ PRZEPROWADZONEJ W PRZEDSZKOLU SAMORZĄDOWYM NR 14 W ROKU SZKOLNYM 2013/2014

 

 

Wymaganie:

Procesy wspomagania rozwoju i edukacji dzieci są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się

 

Kryteria ewaluacji:

  1. Przeprowadzenie przez nauczycieli obserwacji dzieci 3-4 letnich i diagnozy wstępnej dzieci 5-6 letnich
  2. Zaplanowanie pracy z dziećmi mającymi trudności edukacyjne, wyznaczenie nauczycieli odpowiedzialnych za realizację planów.
  3. Zaplanowanie pracy z dziećmi zdolnymi, wyznaczenie nauczycieli odpowiedzialnych za realizację planów.
  4. Zastosowanie w czasie zajęć innowacyjnych rozwiązań służących rozwojowi dzieci.

 

Wykonawcy badania:

Zespół ds. ewaluacji w składzie: Mirosława Krzyżanowska, Elżbieta Kaliszewska, Renata Jaszczuk

 

Źródła pozyskiwania informacji:

– badanie dokumentów: dzienniki zajęć, arkusze obserwacji i diagnozy, plany pracy,

– obserwacja zajęć,

– badanie kwestionariuszowe: ankieta do nauczycieli

 

Lp.

Przedmiot ewaluacji

Wyniki ewaluacji

Wnioski

1. Nauczyciele wspomagają rozwój dzieci zgodnie z ich potencjałem psychofizycznym Obserwacją objęto wszystkie dzieci 3-4 letnie, co zostało odnotowane w arkuszach obserwacji dziecka 3 i 4 letniego. Diagnozą objęto wszystkie dzieci 5-6 letnie, co zostało odnotowane w arkuszach diagnozy przedszkolnej. Ponadto został przeprowadzony wywiad z rodzicami, dzięki któremu nauczycielki poznały sytuację rodzinną i zachowania swoich wychowanków w domu. Dla dzieci, które w wyniku badania uzyskały niski poziom gotowości szkolnej zostały opracowane i wdrożone indywidualne programy wspomagania i korygowania rozwoju. W wyniku całorocznej pracy, wszystkie dzieci uzyskały wysoki bądź przeciętny poziom gotowości szkolnej.

Natomiast dla dzieci uzdolnionych zostały opracowane i wdrożone programy pracy z dziećmi zdolnymi. Ich efekty można zauważyć w osiągnięciach wychowanków w konkursach recytatorskich, plastycznych i przyrodniczych. Wszyscy nauczyciele w swojej pracy wykorzystują metody aktywizujące, które znacząco wpływają na rozwój dzieci. Są to między innymi programy własne, wykorzystywanie technologii komputerowej, organizowanie spotkań z ciekawymi ludźmi, organizacja wyjść i wycieczek w ciekawe miejsca, metody: E. Gruszczyk-Kolczyńskiej, rozwijającego ruchu W. Sherborne,  projektu, C. Orffa i R. Labana, pedagogika zabawy, elementy dramy. Metody aktywizujące wykorzystują nauczyciele również w kontaktach z rodzicami i środowiskiem.

Zwiększyć ilość działań mających na celu kształtowanie umiejętności społeczno-emocjonalnych dzieci.

 

 

Wymaganie:

Dzieci nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej.

 

Kryteria ewaluacji:

  1. Wdrażane wnioski z monitorowania osiągnięć dzieci przyczyniają się do rozwijania ich umiejętności i zaiteresowań.
  2. Organizowana jest pomoc psychologiczno-pedagogiczna w zakresie zajęć logopedycznych, korekcyjno-kompensacyjnych i zajęć rozwijających uzdolnienia.
  3. Dzieci prezentują swoje osiągnięcia na różnorakich konkursach o przeglądach.
  4. Badane są losy absolwentów.
  5. Rodzice znają poziom gotowości dzieci do podjęcia nauki w szkole.

 

Wykonawcy badania:

Zespół ds. ewaluacji w składzie: Mirosława Krzyżanowska, Elżbieta Kaliszewska, Renata Jaszczuk

 

Źródła pozyskiwania informacji:

– badanie dokumentów: dzienniki zajęć, miesięczne plany pracy, arkusze obserwacji, arkusze badania umiejętności dzieci,

– obserwacja zajęć,

– analiza strony internetowej szkoły

– badanie kwestionariuszowe: ankieta do nauczycieli szkoły

 

 

Lp.

Przedmiot ewaluacji

Wyniki ewaluacji

Wnioski

1. Działania nauczycieli wpływają na poszerzenie wiadomości i umiejętności wychowanków Nauczyciele monitorują osiągnięcia dzieci w zakresie wdrażania podstawy programowej, co zostało odnotowane w arkuszach obserwacji oraz arkuszach badania umiejętności dzieci. Z dziećmi, które mają trudności w opanowaniu określonych umiejętności, prowadzona jest praca indywidualna. Tworzone i wdrażane są indywidualne programy wspomagania i korygowania rozwoju. Organizowana jest również pomoc psychologiczno-pedagogiczna w formie zajęć logopedycznych, korekcyjno- kompensacyjnych i rozwijających uzdolnienia, której efektywność zauważają nauczyciele i rodzice. Praca z dziećmi uzdolnionymi znajduje odzwierciedlenie w osiągnięciach wychowanków w konkursach organizowanych na terenie przedszkola, miasta, województwa i kraju.

Badane są losy absolwentów przedszkola. Analiza ankiet do nauczycieli oraz strony internetowej szkoły pokazuje że nasi absolwenci dobrze liczą, czytają są samodzielni, potrafią zachować się w sytuacjach trudnych, są sprawni manualnie, posiadają duży zasób wiadomości. Wymagające wsparcia to zachowania niektórych dzieci, dyscyplina oraz przestrzeganie norm współżycia. Rodzice są na bieżąco informowani o osiągnięciach i niepowodzeniach dziecka. Do końca kwietnia bieżącego roku wszyscy rodzice dzieci 5 i 6 letnich otrzymali pisemną informację o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole.

Kontynuowanie pracy z dziećmi nad przestrzeganiem umów i zawartego kontraktu grupowego, przede wszystkim umowy dotyczącej zgodnej, bezkonfliktowej zabawy, dochodzenie do kompromisu.

Zwiększyć ilość ćwiczeń nad prawidłową artykulacją głosek.

Zwiększyć ilość ćwiczeń manualnych.

 

Skomentuj

Musisz się zalogować by dodać komentarz.

BIP
Kalendarz
Wrzesień 2014
P W Ś C P S N
« Wrz   Lip »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
Login