postheadericon RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ PRZEPROWADZONEJ W PRZEDSZKOLU SAMORZĄDOWYM NR 14 W ROKU SZKOLNYM 2011/2012

Obszar:

Efekty działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej przedszkola.

 

Wymaganie:

Dzieci są aktywne

 

Kryteria ewaluacji:

  1. Częstotliwość stosowania metod aktywnych.
  2. Aktywność dzieci we wszystkich sferach rozwojowych.
  3. Skuteczność stosowanych metod.

 

Wykonawcy badania:

Zespól ds. ewaluacji w składzie: Mirosława Krzyżanowska, Elżbieta Kaliszewska, Renata Jaszczuk

 

Źródła pozyskiwania informacji:

– badanie dokumentacji: dzienniki zajęć, programy i plany pracy wychowawczo-dydaktycznej

– obserwacja zajęć;

– badanie kwestionariuszowe – ankieta do nauczycieli

 

Lp.

Przedmiot ewaluacji

Wyniki ewaluacji

Wnioski

 

 

 

 

1.

Metody aktywizujące wykorzystywane w pracy z dziećmi służą pobudzaniu dzieci do samodzielnych działań. Najczęściej stosowane przez nauczycieli metody aktywizujące to: burza mózgów, drama, metoda projektu, metoda Orffa i Labana, gry dydaktyczne, dyskusja. Korzyści wynikające ze stosowania metod aktywnych: większa samodzielność dzieci, zaangażowanie dzieci słabych, samokontrola i samoocena dzieci, integracja grupy, wzbogacenie warsztatu pracy nauczyciela. Niedogodności wynikające ze stosowania tych metod to: trudności z utrzymaniem dyscypliny, brak odpowiednich pomocy dydaktycznych, lęk niektórych dzieci przed publicznym wystąpieniem, zbyt liczne grupy. Kontynuowanie stosowania metod aktywizujących w pracy z dziećmi. Zakup pomocy dydaktycznych niezbędnych do prowadzenia zajęć metodami aktywnymi.

 

 

 

Obszar:

Zarządzanie przedszkolem.

 

Wymagania:

Funkcjonuje współpraca nauczycieli w zespołach.

 

Kryteria ewaluacji:

  1. Efektywna współpraca między nauczycielami.
  2. Różnorodne formy współpracy między nauczycielami.
  3. Nauczyciele wspólnie rozwiązują problemy we wszystkich obszarach działalności przedszkola.

Wykonawcy badania:

Zespól ds. ewaluacji w składzie: Mirosława Krzyżanowska, Elżbieta Kaliszewska, Renata Jaszczuk

 

Źródła pozyskiwania informacji:

– badanie dokumentacji: protokoły posiedzeń rad pedagogicznych,  plany pracy przedszkola

– badanie kwestionariuszowe – ankieta do nauczycieli

 

Lp.

Przedmiot ewaluacji

Wyniki ewaluacji

Wnioski

 

 

 

 

1.

Nauczyciele wspólnie planują działania podejmowane w przedszkolu, rozwiązują problemy i doskonalą metody i formy współpracy Nauczyciele współpracują ze sobą w ramach pracy zespołów ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej i ewaluacji oraz wielu innych zespołów powoływanych w miarę potrzeb. Nauczyciele dzielą się wiedzą zdobytą na kursach i szkoleniach, udostępniają swoje scenariusze zajęć i uroczystości oraz pomoce dydaktyczne. Wspólnie organizują wycieczki, uroczystości i imprezy przedszkolne oraz spotkania integracyjne. Wymieniają się również doświadczeniami w obszarze pracy wychowawczo-dydaktycznej, prowadzą zajęcia koleżeńskie oraz wspólnie tworzą narzędzia diagnostyczne. Doskonalenie metod i form współpracy między nauczycielami.

 

 

Skomentuj

Musisz się zalogować by dodać komentarz.

BIP
Kalendarz
Sierpień 2012
P W Ś C P S N
« Sty   Wrz »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
Login